Ahad, 15 April 2012

temuduga..!!

assalamualaikom..... 
hah hari nieh nad nak citer pasal temuduga....
last week hati nad tergerak nak check laman web MOHE.......
bukak paparan semakan temuduga`untuk lepasan SPM sudah keluar..!!
dengan hati yang neves nad masukkan number ic nad dlm portal kemasukan pelajar UiTM...
dia tulis:
Keputusan Temu Duga :
  Tahniah, anda berjaya dipanggil untuk ditemu duga. Maklumat temu duga anda adalah seperti berikut : -
 
Nama :
SITI NADZIRAH BINTI JAAFFAR
 
No K/P Baru :
94090702****
 
Program Temu Duga:
AD110 - DIPLOMA SENI LUKIS & SENI REKA
 
Tempat Temu Duga :
UiTM CAWANGAN KEDAH
 
hati nad dah berputik bunga gembira....but...but...neves....tarikhna tinggal 3 hari lagi....
dalam masa 3 hari tuh nad dah mula kelam kabut...
prepare semua g perlu....


15/4/12 jam 2.00 petang...
bermulalah episod temuduga aku di UiTM
jam ang pertama nad dan peserta lain yang terpilihdiminta untuk check nama dan pergi kekelas yang dibahagikan oleh mereka....
nad dapat kelas 3....
disitu kmi bermula dengan melukis harta karun g ada diatas meja , berhadapan dgn aku....
jam kedua kitorang diminta tuk menggabungkan gambar dlm kotak atas kertas ang disediakan....
...lepas tuh kitorang isi borang yang disediakan sejak dari awal tadi.....
last sekali diorang inform kami untuk sediakan sijil ,borang ,fortfolio...dan segala benda lagilah....

Time untuk ditemuduga....
setelah beberapa minit menunggu giliran untuk ditemuduga ...tibalah turn aku....
kena pulak kat sorang akak ni, tak tahulah sama ada dia student atau pensyarah disitu...duduk jak dia kata  ``muka neves jer"
aku reply blik...``just a little bit.."(dengan muka cover berani....)
kata dia``knapa tak nangis jer?"
pastuh aku senum sumbing jelah...dah x tau nak kata apa dah...lepas habih ujian buta warna dan check segala sijil, aku diminta ke meja ke dua untuk ditemuduga...tengok -tengok penemuduga tuh 2 org kot..``mak oii"
dua- dua laki pulak tuh....sabar jelah...bila duduk diorang suruh aku perkenalkan diri ,nad pon cakaplah cm ni ``nama saya Siti Nadzirah Bt Jaaffar, bekas student Sekolah Menengah Kebangsaan Yan,dan tinggal di yan.,saya memperoleh
tot A dalam SPM...hehheh...dia tana kenapa amik kos seni...aku jawab ``sebab saa minat"
dia tana pulak ,apa ang kmamu tahu tentang graphic..?'(sebab aku amik graphic)
``nad cakaplah seni reka graphic nie orang buat macam-macam seperti  buat banner,design t-shirt,butoon dll....
oleh sbb penemuduga tuh sporting dia citalah kat nad segala berkaitan dengan seni reka graphic ni....
(suasana dlm dewan temuduga tuh x mcm temuduga tuh bukan macam temuduga dah,elah org temuduga ,diorang plak just tana apa yg boleh buat aku tergelak.....lpas habis temudega aku chaw keluar dgn muka merah sebab tak tahan nak gelk...heheheh...keluar-keluartuh g carik maa,kak cra n ,mak tom...sebab diorang ang temankan nad nak ke temuduga tuh.....(thanks to them..)   :)

2 ulasan:

  1. eh nk msuk uitm kne temuduga ek??? bru tau.. All the best tau, byk2 berdoa supaya dipermudahkan urusan temuduga sis tu..^.^

    BalasPadam
  2. nak masuk uitm x semua koz kena temuduga aina....hanya setengah2 koz saja....n alhamdulillah dapat... :)

    BalasPadam